Här hittar du information om öppettider till kommunens kontaktcenter och växel samt hur du lämnar synpunkter och gör felanmälan. För att minska smittspridningen av coronaviruset ber vi dig att i första hand ta kontakt med oss via vår växel.
Osby kommuns kontaktcenter underlättar och ökar tillgängligheten för dig som besökare att få hjälp med dina kommunala ärenden. Här möter du våra kontaktcentervägledare som besvarar och förmedlar dina frågor. Vi är din enkla väg in då du behöver komma i kontakt med våra kommunala verksamheter.
Har du redan en kontakt inom kommunen gällande ditt ärende, så är det till denne som du vänder dig i först hand.
Här kan du också få några av våra vanliga turistbroschyrer och kartor.
Måndag - torsdag: 08.00 - 16.30
Fredag: 08.00 - 16.00
För att minska smittspridningen av covid-19 ber vi dig att i första hand kontakta oss via telefon eller e-post.
Telefon: 0479-52 80 00
E-post: kommun@osby.se
Adress: Västra Storgatan 35, 283 80 Osby
Ring alltid 112 vid brand, olycka eller annan allvarlig fara.
Du är välkommen att lämna dina synpunkter om kommunens verksamheter i vårt formulär för synpunkter.
Fyll i formuläret för synpunkter
Du kan även lämna dina synpunkter om tillgängligheten på webbplatsen osby.se via vårt formuläret nedan. Under rubriken Dokument kan läsa mer om de officiella riktlinjer för tillgänglighet som gäller på webbplatser inom offentlig sektor.
Fyll i formuläret för synpunkter om tillgänglighet på webben
Du kan anmäla fel som gäller kommunala gator, gång- och cykelbanor, parker och naturområden via vårt formulär för felanmälan eller i vår app. Appen heter "Felanmälan Osby kommun", är gratis och finns på Apple iTunes och Google Play.
Fyll i formuläret för felanmälan
Hämta appen Felanmälan Osby kommun via Apple iTunes
Hämta appen Felanmälan Osby kommun via Google Play
E-postadresser till anställda och politiker inom kommunen är uppbyggda enligt principen fornamn.efternamn@osby.se men undantag kan förekomma. Å och ä ersätts av a, ö ersätts av o.
Kontaktuppgifter till kommunens olika förvaltningar:
När du kontaktar kommunen via e-post eller post registreras det du skrivit som handlingar i kommunens diarium. Alla medborgare har rätt att begära ut och läsa det du skickat in. I vissa fall är handlingarna skyddade av sekretess. Rätten att begära ut allmänna handlingar är skyddat i svensk lag och kallas för offentlighetsprincipen.
Kontaktcenter är din enkla väg in när du behöver komma i kontakt med de kommunala verksamheterna. Kontaktcentervägledarna besvarar och förmedlar dina frågor.