Vi som arbetar i kommunen vill att alla som bor i Osby har det bra.
Vi ger vård, stöd och omsorg till människorna som bor i Osby kommun
Det vi kallar för vård, stöd och omsorg
är till exempel stöd till människor som är gamla
eller har någon funktionsnedsättning.
Det finns en avdelning i kommunen som kallas för äldreomsorgen.
Äldreomsorgen ger stöd och service
till människor som är gamla.
Här är exempel på hjälp man kan få:
Om du vill veta mer om äldreomsorgen
ska du ringa till kommunen.
Telefonnumret till kommunens växel är: 0479-52 80 00
Du som har en funktionsnedsättning kan ha rätt till stöd och service från kommunen.
Det finns lagar som bestämmer
vad kommunen ska göra
för att ge stöd och service till människor med funktionsnedsättning.
Den viktigaste lagen är LSS.
Om du vill veta mer om handikappomsorgen
ska du ringa till kommunen.
Telefonnumret till kommunens växel är: 0479-52 80 00