Osby logotyp i mobilmeny
Osby kommun

Press och information

Här hittar du information om presskontakter i kommunen, hur vi sprider våra nyheter samt hur du känner igen vår grafiska profil.

Presskontakt

Är du journalist och har frågor, kontakta gärna någon av våra kommunikatörer som kan hänvisa dig till rätt person. Kontaktuppgifter till förvaltningar och förvaltningschefer hittar du under vår kontaktsida.

Kontakta förvaltningarna

Nyheter

På vår hemsida www.osby.se publicerar vi löpande nyheter om vad som händer i kommunen. Som ett komplement till hemsidan finns vi också på sociala medier.

Nyheter i Osby kommun

Sociala medier

Osby kommun använder sociala medier för att berätta vad som händer i vår kommun och för att finnas där invånarna finns. Vi finns på Facebook, Instagram, YouTube och LinkedIn.

Osby kommuns övergripande kanaler

Utöver de övergripande konton har flera verksamheter egna konton eller sidor där du kan följa deras arbete.

Grafisk profil

Osby kommun har en grafisk profil för att du ska känna igen oss som avsändare i olika sammanhang. Den är ett viktigt redskap för att skapa tydlighet och enhetlighet i vår kommunikation.

Vår grafiska profil kännetecknas av färgerna grönt och rött som finns i vårt kommunvapen. Kanske känner du också igen vår silhuett, som du ser i grönt längst ner på den här sidan. När vi som kommun informerar om något finns logotypen alltid med på ett hörn.

Ladda ner Osby kommuns logotyp

Osby kommun logotyp original.png

Osby kommun logotyp vit.png

Osby kommun logotyp svart.png

Vill du veta mer om den grafiska profilen? Kontakta kommunikation@osby.se.

Kontakt

Klicka på personens eller verksamhetens namn och fyll i formuläret för att ta kontakt via e-post.

Läs om hur vi hanterar personuppgifter.