Osby logotyp i mobilmeny
Osby kommun

Kontakta oss

När du ringer eller mejlar till Osby kommun är det vi på Kontaktcenter som svarar. Vi ger dig snabb och personlig service i dina ärenden. Kan vi inte svara på din fråga hjälper vi dig att komma i kontakt med rätt person.

Kontaktcenter

Kontaktcenter är din enkla väg in då du behöver komma i kontakt med våra kommunala verksamheter.

Har du redan en kontakt inom kommunen i ditt ärende så är det denne du vänder dig till i först hand.

Telefon: 0479-52 80 00
E-post: kommun@osby.se
Adress: Västra Storgatan 35, 283 80 Osby

Öppettider

Måndag - torsdag: 08.00 - 16.30
Fredag: 08.00 - 16.00

Det här kan vi hjälpa dig med

  • Vägledning och information om kommunens verksamheter
  • Turistinformation
  • Hitta rätt handläggare
  • Använda kommunens e-tjänster
  • Lämna in felanmälningar och synpunkter på kommunens verksamheter
  • Resekort för gymnasieungdomar
  • Utlåning av flytvästar, isdubbar och räddningslinor
  • Parkeringstillstånd för rörelsehindrade
  • Gamla byggritningar

Välkommen att kontakta oss!

Brådskande ärenden efter kontorstid

  • Osbybostäders fastigheter: 010-470 51 84 (Securitas).
  • Vatten och avlopp: 010-211 97 90 (Securitas).
  • Socialjour: 044-775 78 78.
  • Felanmälan trygghetslarm: 044-775 79 17.
  • El: 0771-22 24 24 (Eon).
  • Räddningstjänsten, om ej akut: 044-20 04 00 (Larmcentralen Kristianstad).

Ring alltid 112 vid brand, olycka eller annan allvarlig fara.

Inkommen post är allmän handling

När du kontaktar kommunen via e-post eller post registreras det du skrivit som handlingar i kommunens diarium. Alla invånare har rätt att begära ut och läsa det du skickat in. I vissa fall är handlingarna skyddade av sekretess. Rätten att begära ut allmänna handlingar är skyddad i svensk lag och kallas för offentlighetsprincipen.