Osby logotyp i mobilmeny
Osby kommun

Synpunkter och felanmälan

Hjälp oss att bli bättre genom att lämna synpunkter, framföra klagomål och ge beröm på våra verksamheter. Du kan också göra en felanmälan om du upptäcker att något är trasigt eller inte fungerar som det ska. Du lämnar dina synpunkter och gör felanmälan via vår e-tjänst.

Akuta ärenden

  • Vid fel på Osbybostäders fastigheter, ring 010-470 51 84 (Securitas).
  • Vid fel på vatten- och avloppsnät, missfärgat vatten eller dåligt tryck på vatten, ring Securitas 010-211 97 90.
  • Vid akuta socialärenden, ring Socialjouren 040-676 90 58
  • Vid el- och telestörningar, ring Eon 0771-22 24 24 eller Telia 90 200.

Vid brand, olycka eller annan allvarlig fara, ring SOS Alarm 112.

Allmän handling

När du en lämnar synpunkter eller gör felanmälan blir det en allmän handling som kan komma att begäras ut. Du kan självklart välja att vara anonym i din anmälan.

Behandling av personuppgifter

Vi behandlar dina personuppgifter som skickar in till oss enligt gällande dataskyddslagstiftning. Här kan du läsa om hur Osby kommun hanterar dina personuppgifter.

Så hanterar Osby kommun personuppgifter

Kontakt

Klicka på personens eller verksamhetens namn och fyll i formuläret för att ta kontakt via e-post.

Läs om hur vi hanterar personuppgifter.